A képpel csak annak szeretnék adózni, akit ma elmulasztottam; nem fizikailag, hanem lelkiekben. De nagyon. Nem tudom, mi eshetett, de a díjkiosztó után valami megváltozott tudatállapotba kerültem, egy messzi-messzi galaxisba: egyrészt kavargott a fejemben a sok gondolat, és mind azt mondta: ez sem vagy meg az sem, sem pedig amaz; de még izének sem talállak, hát akkor meg mivégre e földön?! Másrészt, közéjük vegyültek a holnapi filozófiaóra összefoglaló kérdései, mindenféle fogalmak meg esszétémák, tógában, őszülő szakállal. Harmadrészt, sajnos nem voltam teljes mértékben elalélva a beszélgetés vezetőjétől; kevés dolog irritálóbb, mintha egy beszélgetőtárs a saját véleményét akarja kifejteni. Ráadásul sok lengyel volt, akik nem nagyon tudtak mit kezdeni azzal, hogy csak a válaszokat értették. A kérdések, mint említettem, mikro-referátumok és hitvallások voltak, halkan, és nagyon magyarul. Valószínűleg felfogható volt ez a mai találka az illető "Sok dobon játszani"-elemző szemináriumának záróakkordjaként is. Csak az ütötte meg a fülemet ebben a nagy benső összevisszaságomban, amikor megkérdezte, létezik-e irodalom metafizika nélkül, és Tokarczuk azt válaszolta: Nie. Tökéletes. Milyen más ez a Nie. Ezt vágta ugye oda gyakorta Mrozek is a találkozón. Szóval, ilyen módon bizonyosságot nyerve valami fenső, mellső és benső eszmében, kikapcsoltam. Ágyő.
Utóirat. A pályázatot három, számomra teljesen ismeretlen ifjú titán nyerte, a győztes ráadásul cseh-orosz szakos.
Úgy érzem magam, mint amikor Csomor Lacika egy hét alatt megtanulta a tremolót. Amikor először néztem meg valaki igazán tehetséges rajzait. Amikor a Bacsapisti nyerte meg anno 1990-ben a városi mesemondó versenyt (bár ezt csak 2002-ben tudtam meg, egészen újszerű körülmények között). Lehet, hogy egész életemben pierogi ruskie-t kellene gyártanom (feltéve, hogy valaki kinyújtja a tésztát helyettem, mert az, valahogy, nem az erősségem...)

A bejegyzés trackback címe:

https://regiidokreemlekszele.blog.hu/api/trackback/id/tr123017966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása